Laat gaan

Ik voel me opgejaagd, onrustig, leeg, verdrietig en toch slaag ik er in om het ver weg te stoppen, behalve voor Joost. Die stakker heeft deze week vakantie maar moeders heeft overal last van, oké vooral vandaag dan. Het is gewoon weer een beetje te veel geweest. Ik heb gemerkt dat ik vrij weinig prikkels kan verdragen en dan vooral de prikkels die me raken, de prikkels die mijn Mhairi snaar raken zorgen dat ik me verdrietig voel. Niemand kan me ontlasten van dat gevoel, het is iets wat ik zelf moet ondergaan.

Ik kan ieder moment tante worden; een meisje. Ja dat blijft pijn doen, dat blijft steken. We hadden dit weekend familie weekend, het was super gezellig maar het sloopt me ook, ook weer teveel indrukken. Mijn zwangere schoonzusje zien, de blije; oh, eindelijk een meisje! (heu? maar….jullie zijn toch niet vergeten dat ik ook een meisje heb?). Daarnaast miste ik niet alleen Mhairi maar ik zag het verdriet van Joost zijn tante. Vorig jaar is haar dochter overleden, Joost zijn nicht. Een lieve, prachtige vrouw die een zoon van (ik geloof 8) heeft moeten achterlaten. Dan zie ik die jongen en dan huilt mijn hart.

Afgelopen dinsdag had ik met een lieve lotgenote afgesproken. We hadden heerlijk gekletst en het hielp. Inmiddels ben ik druk in Anja haar boek; ‘lieve Boris’. Langs de ene kant schreeuwt mijn lijf; Laat gaan, kwel jezelf even niet meer dan nodig is. Leg dat boek aan de kant!  En wat kan het jou schelen dat er een meisje in de familie komt, laat gaan! Focus je even lekker op het nu, je bent vrij, je andere kind is blij en geniet! Gewoon heel even! Het lukte me tot op heden nog niet maar misschien omdat ik het nu heerlijk van me af schrijf wel, we gaan het zien….

3 thoughts on “Laat gaan

  1. Herkenbaar ik heb dat met mn schoonzus en broer die nu zwanger zijn van hun derde. Dat steekt ook want ik heb twee kinderen alleen niet allebij hier op aarde.

    Like

Leave a Reply

